onsdag 17 juni 2009

Tiden bara springer iväg ju

Snuttan kör brandbilen !! Petra med hennes minsta och min minsta


Tiden bara springer iväg!


oj vad tiden går fort det var ju nästan en vecka sen jag var här och skrev ju ujuj vad det går fort men å andra sida är det skönt att ha saker att göra förra fredan var jag och marina och kolla colluseum för att eventuellt börja träna men det var dyrare där än på träningslagret så det lutar ju mot det ju tihih sen hade vi med oss pannkaka och åkte till petra med familj och hade en hel mysig eftermiddag trots det tråkiga vädret spöregna hela tiden sen på kvällen var det talang final ååå spännande men min favorit vann inte jag tyckte dansaren var den bästa tihih men han som vann var ju alla gånger en värdig vinnare i lördags var vi inne till örebro och handla lite inte dumt med en sväng dit tihih vi kolla efter tvättmaskin men det bästa alternativet var på internet på elgigantens hemmsida så den beställde vi och den anlände idag tihih ska bli skönt att beta av min bata hög med tvätt
söndagen fick vi besök av jessica och hennes familj åt god mat och satt och prata så den dagen gick med tokfort när ungarna sov slog vi på en film och när vi satt och titta på filmen hördes det ett konstigt ljud från snuttans rum vi gick inn och upptäkte rätt fort att något inte stod rätt till snuttan hadde krupp så vi satte ut henne på trappan och där komme det ju isbjörnarna på gatan nää men det var tok kallt ju det gick inte över så putte fick sätta henne ibilen och åka mot akuten men när han nästan var framme gav det sig så han kom hem igen skönt men min mamma tyckte vi skulle ringa sjukvårdsupplysningen och det gjorde vi och dom hörde henne i bakrunde så dom ville ha in henne till örebro så putte och snuttan åkte dit och kom hem mitt i natten men med medicin och det kändes ju bra att någon tittat på henne allafall så måndagen vart hemma dag och vi myste och satt och titta på bolt.
Under dagen verkade hon bätrre .
tisdagen var det mycket en helt hektisk dag .
Vi försov oss och skulle iväg till lunedets avslutning för alla öppnaförskolor här i stan men kom i sista stunden till kyrkan där vi träffades och sjöng en massa barnsånger sen begav vi oss upp på planen och tog fram picnikkorgen och gillade och barna lekte och sen kom även pipp långstrump och hälsade på och det tyckte barna om dom blåste sopbubblor och en massa annat kul med pippi och sen hördes en syren över hela lunedet ååå brandkåren kom och bjöd barna på glass ja vad kul
Mycket folk och ett underbart väder ja kunde inte bli bättre sen tog vi en sväng till djuren och det var med uppskatat tihih
När vi stod där och prata ringde telefonen och fick höra att vattnet i kga inte går att dricka oj vad det kändes overkligt sen sluta inte telefonen att ringa och en massa sms om vatten urs vad jobbigt men det är ju bara till att koka det ju men måste tänka sig för hela tiden hoppas det blir bättre snart kga är ju känt för att ha sveriges bästa vatten så det vill man ju inte gå miste om
På kvällen kände jag mig helt utpumpad och bara ville gå och lägga mig och i morse när jag vakna i morse var min röst helt borta eller ja väldigt skrövlig och jag känner mig inte alls bra urs
Avslutar med en film när pippi åker brandbil hem till villavillekulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar